23 sierpnia 2019 r. w dwóch Wydziałach MSCDN (Warszawa i Płock) rozpoczęły się szkolenia w ramach projektu Mazowiecka Akademia Rozwoju Pracowników Instytucji Wspomagania. Rozpoczęcie doskonalenia zainaugurowało II cykl działań w projekcie.
W Wydziale Warszawskim MSCDN spotkały się cztery grupy uczestników projektu, szkolenia rozpoczęto w grupach tematycznych:
- Wspomaganie przedszkoli w rozwijaniu kompetencji kluczowych dzieci.
- Rozwój kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów – II etap edukacyjny.
- Nauczanie przez eksperymentowanie, doświadczanie i inne metody aktywizujące uczniów – II etap edukacyjny.
- Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się – I etap edukacyjny
W Płockim Wydziale spotkała się grupa Rozwój kompetencji uczniów – porozumiewanie się w językach obcych – II etap edukacyjny.
Szkolenia w projekcie rozpoczęło 89 osób. Wszyscy uczestnicy podczas pierwszego zajazdu szkoleniowego otrzymali:
- Pakiet szkoleniowy – notes, długopis, pendrive
- Plakat informujący o projekcie do powieszenia w szkole, w której będzie przeprowadzony proces wspomagania
- Segregator – „Portfolio uczenia się i praktyki uczestnika projektu MARKPIW”
- „Jak wspomagać prace szkoły - kompendium wiedzy dotyczącej wspomagania – Wydawnictwo ORE
Pierwsze spotkanie w Wydziale warszawskim zainaugurowała Pani dyrektor MSCDN ds. edukacyjnych Teresa Makulska. Koordynatorka projektu przedstawiła najważniejsze informacje o projekcie, zobowiązania uczestników oraz organizatorów oraz sprawy organizacyjne dotyczące szkoleń stacjonarnych i on-line w projekcie.
Przed uczestnikami MARK PIW i organizatorami kolejne dwa zjazdy szkoleniowe w terminach 13 – 15 oraz 27 – 29 września. W sumie uczestnicy otrzymają 96 szkoleń przygotowujących teoretycznie do pracy w roli osoby wspomagającej szkoły/placówki. Od 1 października 2019 r rozpoczną praktyczne przygodę ze wspomaganiem wybranych przez siebie szkół/placówek.