TERAP-KLUB – czyli strefa nauczyciela terapii pedagogicznej.
Jeśli jesteś nauczycielem terapii pedagogicznej i prowadzisz w przedszkolu, w szkole podstawowej lub w innej placówce zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych (ryzyko dysleksji, dysleksja) wpadnij na bezpłatne cykliczne warsztaty do TERAP-KLUBU – czyli strefy nauczyciela terapii pedagogicznej.
Co proponujemy?
- Spotkania w TERAP-KLUBIE będą miały charakter warsztatowo-szkoleniowy, co pozwoli na doskonalenie, weryfikowanie
i aktualizowanie Twoich kompetencji jako specjalisty w zakresie terapii pedagogicznej. - TERAP-KLUB ma być miejscem kreowania cennych pomysłów i rozwiązań wzbogacających Twój warsztat pracy w to, co niezbędne i być może znane oraz w to, co nowe i inspirujące do wykorzystania w Twojej codziennej pracy z dziećmi, niezależnie czy pracujesz z nimi stacjonarnie czy zdalnie.
- Kameralna atmosfera spotkań zdalnych, a jeśli będzie to możliwe – również spotkań stacjonarnych, sprzyjać będzie dzieleniu się własnymi doświadczeniami, które sprawdziły się i które możemy polecić innym.
Kiedy otwieramy TERAP-KLUB?
- Planujemy zacząć 16 grudnia 2020r., a kolejne 10 spotkań będzie odbywało się cyklicznie w okresie styczeń – maj 2021r., najczęściej w każdą drugą i czwartą środę miesiąca.
WAŻNE: Jako organizatorzy zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminów.
- Spotkania w formule zdalnej w czasie rzeczywistym będą realizowane z wykorzystaniem aplikacji TEAMS lub ZOOM w godz. 16.00 – 18.15 (3 godz. dyd.).
- Jeśli będzie możliwość organizacji spotkań stacjonarnych - wówczas zajęcia będą odbywać się w MSCDN Wydział w Warszawie, ul.Świętojerska 9 w godz. 15.00 – 17.15 (3 godz. dyd.)
- Uzupełnieniem strefy nauczyciela terapii pedagogicznej będzie wspólna aktywność, ale już w dogodnym dla klubowiczów czasie na platformie edukacyjnej MOODLE MSCDN – (2 godz. dyd. na każdy moduł).
- WAŻNE: w okresie grudzień 2020 – luty 2021 wszystkie zaplanowane spotkania będą realizowane tylko zdalnie.
Jaka tematyka spotkań? – każdy moduł zaplanowany jest na 5 godz. dyd:
- Stacjonarnie czy zdalnie? - rola, zadania i planowanie pracy nauczyciela terapii pedagogicznej w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej.
- Niezbędnik nauczyciela terapii pedagogicznej – czyli realny i cyfrowy warsztat terapeutyczny.
- Co widzi, co czuje, jak odbiera świat dziecko ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przedszkolu i w szkole? - jak budować w dziecku motywację i pozytywną wizję samego siebie w błędnym kole wysiłków.
- Obserwuję – rozpoznaję – wnioskuję – jakie znaczenie ma własna diagnoza pedagogiczna.
- Czerwony czy zielony długopis? – jak oceniać dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
- Od konkretu do abstrakcji – metody i formy pracy z dziećmi z trudnościami w przygotowaniu do czytania i czytaniu.
- Od konkretu do abstrakcji – metody i formy pracy z dziećmi z trudnościami w przygotowaniu do pisania i pisaniu.
- Nie taka ortografia straszna? – czyli trening ortograficzny.
- Muzycznie, plastycznie, technicznie – twórcza ekspresja w terapii pedagogicznej.
- Rodzice w terapii pedagogicznej dziecka – refleksyjnie o współpracy.
Jak będziemy realizować zaproponowane tematy?
- Choć tematyka dziesięciu spotkań w ogólnym zarysie jest zaplanowana – jesteśmy otwarci na zmiany. Kolejność realizacji poszczególnych zagadnień czy uwzględnienie innych nowych tematów będzie dostosowywane do potrzeb Twoich i innych klubowiczów TERAP-KLUBU.
- Każdy zgłaszający się do TEARP-KLUBU uczestnik otrzyma mailowo link do aplikacji FORMS i będzie miał możliwość zagłosowania na najważniejsze dla siebie tematy z podanych 10. lub dodania własnego. W ten sposób powstanie ranking zagadnień, co pozwoli na ustalenie kolejności realizacji zaproponowanych tematów zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klubowiczów. Zostanie on zaprezentowany na pierwszym organizacyjnym spotkaniu w grudniu.
Jakie trzeba spełnić warunki, aby uzyskać zaświadczenie?
- Aby uzyskać zaświadczenie każdy klubowicz musi wziąć udział w min. 4 wybranych przez siebie warsztatach – obecność na spotkaniach on-line lub stacjonarnie (jeśli będzie możliwość spotkań stacjonarnych) i aktywność na platformie MOODLE.
Planowany szczegółowy harmonogram seminarium - 2020/2021
TERMIN |
MODUŁ |
FORMA REALIZACJI |
MIEJSCE |
---|---|---|---|
16 grudnia 2020 (środa) |
Spotkanie |
On-line - spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
13 stycznia 2021 |
Kolejność realizacji zaproponowanych tematów będzie podana na spotkaniu organizacyjnym |
On-line - Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
27 stycznia 2021 |
On-line - Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
10 lutego 2021 |
On-line - Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
24 lutego 2021 |
On-line - Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
10 marca 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
24 marca 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
14 kwietnia 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
28 kwietnia 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
12 maja 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
|
25 maja 2021 |
Stacjonarnie - 15.00 – 17.15 lub On-line Spotkanie w czasie rzeczywistym 16.00 – 18.15 oraz działania na platformie MOODLE |
Stacjonarnie lub On-line aplikacje TEAMS lub ZOOM; Platforma MOODLE |
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI UDZIELA:
- Mirosława Anna Pleskot - nauczyciel konsultant ds. wych. przedszkolnego, ed. wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; telefon komórkowy 506 386 009 (w godz. 9.00 – 14.00)
Serdecznie zapraszam
Mirosława Anna Pleskot
Zapisy do 11 grudnia 2020r. w formie elektronicznej.