Jedna zwyczajna i dwie kopnięte 9 - co to może być? A 1 - 2 - 3 - tydzień? Domyślacie się? To daty chrztu Polski oraz lokacji Płocka, które uczniowie poddali zabiegowi mnemotechnicznemu. Zapewne nie było łatwo zgadnąć, ale waśnie o to chodzi! Najłatwiej zapamiętujemy coś, co jest nieszablonowe i nieoczywiste. To jedna z kluczowych zasad projektu "maTEMATYCZNIE o Płocku", który właśnie został zainaugurowany.
Pierwsza część szkolenia rozpoczynającego działania w ramach projektu „maTEMATYCZNIE o Płocku” pokazała, jak dużym zainteresowaniem cieszą się gry miejskie. Nauczyciele, w poszukiwaniu nowych, atrakcyjnych form prowadzenia zajęć z dużym zaangażowaniem testowali różne rozwiązania związane z grami miejskimi. Przekonali się, że najłatwiej uczyć się w działaniu – od prostych zadań związanych z historią Płocka i regionu po aplikacje możliwe do wykorzystania w dowolnym miejscu w Polsce.
Prowadzący – Joanna Wodowska (historyk) i Robert Baca (matematyk) - w niecodzienny sposób połączyli wiedzę historyczną z umiejętnościami matematycznymi.
II część szkolenia w sierpniu, a potem na uczestników projektu „maTEMATYCZNIE o Płocku” czeka prawdziwe wyzwanie – udział w grze miejskiej wraz z uczniami!