Języki obce z „4 K”
26.09.2020 r. (sobota) godz. 10.00 – 14.00
Program | |
---|---|
10.00 – 10.10 |
Rozpoczęcie konferencji |
10.10 – 11.00 | „4K” za zamkniętymi drzwiami klasy językowej: od koncepcji do mądrej lekcji – wykład eksperta, dr Grzegorz Śpiewak |
11.00 - 12.00 |
Prezentacja i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki - cz.1:
|
12.00 – 12.20 | Przerwa |
12.20 – 13.20 |
Prezentacja i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki - cz.2:
|
13.20– 13.40 | Regionalny Punkt Informacyjny FRSE na rok 2020/2021 dla województwa mazowieckiego w MSCDN – zadania RPI związane z promowaniem programów, projektów i inicjatyw zarządzanych przez FRSE |
13.40 – 14.00 | Oferta form doskonalenia MSCDN 2020/2021 dla nauczycieli języków obcych, Podsumowanie i zakończenie konferencji |
Warunkiem udziału w konferencji jest wypełnienie [formularza zgłoszenia]
Każdy uczestnik przed rozpoczęciem konferencji otrzyma na podany w zgłoszeniu adres e-mail link do wydarzenia.
Zachęcamy też do odwiedzenia strony EDJ https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/pl-PL/Default.aspx
Kontakt: Katarzyna Małkowska-Gąska, konsultant MSCDN ds. języków obcych, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; tel. 29 744 41 20
W programie:
- dr Grzegorz Śpiewak -„4K” za zamkniętymi drzwiami klasy językowej: od koncepcji do mądrej lekcji
- O tym, że nowoczesna edukacja w ogóle, a edukacja językowa w szczególności, może dawać uczniowi o wiele więcej niż samą wiedzę i „twarde” umiejętności przedmiotowe, mówi się od wielu lat. Wśród wielu koncepcji postulujących wzbogacenie działań pedagogicznych
- o umiejętności „meta-przedmiotowe”, „kluczowe” czy „miękkie”, ważne miejsce zajmuje koncepcja tzw. czterech „K”.
- W trakcie części sesji omówię pokrótce podejście „4K” jako ważną odpowiedź na wyzwania, z jakimi niewątpliwie przyjdzie się nam mierzyć w kolejnych latach i dekadach XXI wieku, oczywiście pod kątem jej potencjalnej wartości dla nowoczesnego nauczyciela języka obcego. Nie poprzestanę na teoretycznym wprowadzeniu, wiedząc z doświadczenia, że droga od ogólnej koncepcji do mądrej, skutecznej, angażującej lekcji, nie jest ani prosta ani łatwa. Pokażę więc szereg konkretnych przykładów zastosowania wszystkich czterech „K” – lub przynajmniej niektórych z nich – w pracy językowca.
- Jan Nowak - Techniki kreatywnego pisania w klasie j. obcego
- Uczniowie mają wiele problemów z pisaniem w języku obcym. Jeszcze więcej problemów, jeśli chodzi o pisanie kreatywne. A co, gdyby zacząć od przepisywania istniejących już dzieł literackich? Metoda kreatywnego przepisywania sztuk teatralnych pozwala przyzwyczaić uczniów do rozwijania kompetencji językowych w piśmie, zarówno w rozumieniu jak i produkcji.
- Joanna Piotrak - Praca metodą WebQuest podczas lekcji języka francuskiego
- W trakcie prezentacji przedstawię jak wykorzystałam poznaną przeze mnie podczas szkolenia metodę WebQuest, w celu zaangażowania moich uczniów do zorganizowania francuskiej kolacji. Projekt jest uniwersalny i po niewielkich modyfikacjach może zostać wykorzystany na lekcji każdego języka obcego.
- Katarzyna Drabarek - „4 K” w projektach międzynarodowych eTwinning i Erasmus +
- Czy jest możliwe kształtowanie kompetencji kluczowych realizując międzynarodowe projekty? TAK. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane przykłady dobrych praktyk projektów eTwinning i Erasmus+ rozwijających krytyczne myślenie, kreatywność, komunikację i kooperację.
- Małgorzata Krajewska - Klasa odwrócona w praktyce
- Jak odwracają inni, czyli dobre praktyki pracy z modelem klasy odwróconej. Przykładowe lekcje krok po kroku. Cele, etapy, narzędzia.
- Marzena Sosińska - Włączamy myślenie na języku niemieckim
- Pokażę przykłady zastosowania w praktyce szkolnej wybranych narzędzi myślenia krytycznego i elementów notatki graficznej poznanych podczas projektu "Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" w komponencie językowym "TOCek na językach".