A A

 

Języki obce z „4 K”

26.09.2020 r. (sobota) godz. 10.00 – 14.00

Program

10.00 – 10.10  

Rozpoczęcie konferencji
10.10 – 11.00     „4K” za zamkniętymi drzwiami klasy językowej: od koncepcji do mądrej lekcji – wykład eksperta, dr Grzegorz Śpiewak
11.00 - 12.00

Prezentacja i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki - cz.1:

  • Techniki kreatywnego pisania w klasie języka obcego – Jan Nowak, aktor – amator, dramaturg, pisarz,
    animator kultury, tłumacz, nauczyciel języka francuskiego
  • Praca metodą WebQuest podczas lekcji języka francuskiego – Joanna Piotrak, nauczyciel języka francuskiego
    w I LO w Ostrołęce
  • „4 K” w projektach międzynarodowych eTwinning i Erasmus + - Katarzyna Drabarek, nauczyciel języka angielskiego
    i niemieckiego w SP z Oddziałami Integracyjnymi nr 6 w Siedlcach
12.00 – 12.20  Przerwa
12.20 – 13.20

Prezentacja i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki - cz.2:

  • Klasa odwrócona w praktyce – Małgorzata Krajewska, nauczyciel języka angielskiego w ZST im. T. Kościuszki w Radomiu
  • Włączamy myślenie na języku niemieckim – Marzena Sosińska, nauczyciel języka niemieckiego
    ZS im. St. Staszica w Gąbinie
  • Projekty współpracy międzynarodowej jako sposób realizacji koncepcji „4 K” - Jolanta Sulima – Bilska,
    nauczyciel języka niemieckiego w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Radomiu,
    doradca metodyczny MSCDN Wydział w Radomiu w zakresie języka niemieckiego
13.20– 13.40 Regionalny Punkt Informacyjny FRSE na rok 2020/2021 dla województwa mazowieckiego w MSCDN
– zadania RPI związane z promowaniem programów, projektów i inicjatyw zarządzanych przez FRSE
13.40 – 14.00 Oferta form doskonalenia MSCDN 2020/2021 dla nauczycieli języków obcych, Podsumowanie i zakończenie konferencji

 

Warunkiem udziału w konferencji jest wypełnienie [formularza zgłoszenia]

Każdy uczestnik przed rozpoczęciem konferencji otrzyma na podany w zgłoszeniu adres e-mail link do wydarzenia.

Zachęcamy też do odwiedzenia strony EDJ https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/pl-PL/Default.aspx

Kontakt: Katarzyna Małkowska-Gąska, konsultant MSCDN ds. języków obcych, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ;  tel. 29 744 41 20

  

W programie:

  • dr Grzegorz Śpiewak -„4K” za zamkniętymi drzwiami klasy językowej: od koncepcji do mądrej lekcji
    • O tym, że nowoczesna edukacja w ogóle, a edukacja językowa w szczególności, może dawać uczniowi o wiele więcej niż samą wiedzę i „twarde” umiejętności przedmiotowe, mówi się od wielu lat. Wśród wielu koncepcji postulujących wzbogacenie działań pedagogicznych
    • o umiejętności „meta-przedmiotowe”, „kluczowe” czy „miękkie”, ważne miejsce zajmuje koncepcja tzw. czterech „K”.
    • W trakcie części sesji omówię pokrótce podejście „4K” jako ważną odpowiedź na wyzwania, z jakimi niewątpliwie przyjdzie się nam mierzyć w kolejnych latach i dekadach XXI wieku, oczywiście pod kątem jej potencjalnej wartości dla nowoczesnego nauczyciela języka obcego. Nie poprzestanę na teoretycznym wprowadzeniu, wiedząc z doświadczenia, że droga od ogólnej koncepcji do mądrej, skutecznej, angażującej lekcji, nie jest ani prosta ani łatwa. Pokażę więc szereg konkretnych przykładów zastosowania wszystkich czterech „K” – lub przynajmniej niektórych z nich – w pracy językowca.
  • Jan Nowak - Techniki kreatywnego pisania w klasie j. obcego 
    • Uczniowie mają wiele problemów z pisaniem w języku obcym. Jeszcze więcej problemów, jeśli chodzi o pisanie kreatywne. A co, gdyby zacząć od przepisywania istniejących już dzieł literackich? Metoda kreatywnego przepisywania sztuk teatralnych pozwala przyzwyczaić uczniów do rozwijania kompetencji językowych w piśmie, zarówno w rozumieniu jak i produkcji. 
  • Joanna Piotrak - Praca metodą WebQuest podczas lekcji języka francuskiego
    • W trakcie prezentacji przedstawię jak wykorzystałam poznaną przeze mnie podczas szkolenia metodę WebQuest, w celu zaangażowania moich uczniów do zorganizowania francuskiej kolacji. Projekt jest uniwersalny i po niewielkich modyfikacjach może zostać wykorzystany na lekcji każdego języka obcego.
  • Katarzyna Drabarek - „4 K” w projektach międzynarodowych eTwinning i Erasmus +
    • Czy jest możliwe kształtowanie kompetencji kluczowych realizując międzynarodowe projekty? TAK. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane przykłady dobrych praktyk projektów eTwinning i Erasmus+ rozwijających krytyczne myślenie, kreatywność, komunikację i kooperację.
  • Małgorzata Krajewska - Klasa odwrócona w praktyce
    • Jak odwracają inni, czyli dobre praktyki pracy z modelem klasy odwróconej. Przykładowe lekcje krok po kroku. Cele, etapy, narzędzia.
  • Marzena Sosińska - Włączamy myślenie na języku niemieckim
    • Pokażę przykłady zastosowania w praktyce szkolnej wybranych narzędzi myślenia krytycznego i elementów notatki graficznej poznanych podczas projektu "Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" w komponencie językowym "TOCek na językach".