Szkoła dla Rodziców i Wychowawców cz. I Jak mówić aby dzieci słuchały, jak słuchać aby dzieci mówiły.
Szkolenie jest przeznaczona dla nauczycieli i rodziców , chcących lepiej, skuteczniej i radośniej wychowywać dzieci :-)
Termin i czas: Po zebraniu grupy, 10 spotkań, co tydzień, po 4 godziny dydaktyczne, godz.16.30- 19.30
Miejsce: Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli - Radom ul Kościuszki 5a
Zajęcia płatne – 400 zł ( całość)
Realizatorzy:
Anna Włodarczyk - pedagog szkolny z 15 letnim stażem , pracuje w zespołach diagnozujących potrzeby uczniów, prowadzi grupy wsparcia dla młodzieży gimnazjalnej, zajęcia w świetlicach socjoterapeutycznych, mama dwóch chłopców.
Marzena Krakowiak - 17 lat pracy na stanowisku pedagoga szkolnego, od 15 lat prowadzi grupy dzieci w świetlicy profilaktycznej, warsztaty edukacyjnych dla rodziców „Szkoła dla rodziców i wychowawców”, pracuje w Zespole Interdyscyplinarnym , mama dwóch chłopców
Cel:
Program został opracowany i działa pod opieką merytoryczną Centrum Metodycznego Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej, gdzie został zakwalifikowany jako program profilaktyki zapobiegawczej /I-rzędowej/.Opiera się na koncepcji „Wychowania bez porażek” T. Gordona. Uczestniczenie w zajęciach „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” owocuje wzrostem umiejętności wychowawczych nauczycieli i rodziców, dzięki czemu wzrasta ich sprawczość i skuteczność wychowawcza. Program: Na każdy temat przeznaczone są cztery godziny dydaktyczne.
1. Spotkanie wstępne: Sprawy organizacyjne, integracja. Przedstawienie ogólnej idei warsztatów. Ćwiczenia wprowadzające.
2. Granice. Konieczność stawiania zakazów i nakazów w procesie wychowawczym. Zdrowe granice w relacjach z innymi. Rodzic asertywny.
3. Uczucia. Pojęcia i definicje. Właściwości uczuć. Jak sobie z nimi radzić. jak je wykorzystywać.
4. Uczucia. Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami.
5. Zachęcanie do współpracy. Jak sprawić, by dziecko robiło to, co chcę by robiło.
6. Zachęcanie do samodzielności.
7. Karanie. Które kary uczą i wychowują, a które ranią i pozostawiają urazy emocjonalne. Karać czy nie karać.
8. Pochwały. Jak pochwały wpływają na zachowanie i obraz samego siebie.
9. Role w rodzinie. Szkodliwy wpływ wpisania w rolę. Jak pomóc dziecku uwolnić się od grania ról.
10. Podsumowanie.
Kontakt i szczegółowej informacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zajęcia odbywają się w max 15 osobowej grupie