Drukuj

 

 

Szkolenia w projekcie MARK PIW zakończone


30 września 2018 r. zakończył się I Cykl szkoleń w projekcie MARK PIW, 88 absolwentów od 1 października rozpoczyna praktyki
w przedszkolach/szkołach/placówkach, które wybrali do wspomagania. Przygotowanie do roli osoby wspomagającej rozpoczęło się 17 sierpnia i było realizowane przez 76 godzin szkoleń stacjonarnych oraz 20 godzin szkoleń on-line w zakresie wybranych kompetencji.

Doskonalenie realizowane były w 5 grupach szkoleniowych:

 

Cztery grupy pracowały w MSCDN Wydział w Warszawie, jedna w MSCDN Wydział w Radomiu. Podczas Cyklu I szkoleń uczestnicy mieli też możliwość wysłuchania wykładów ekspertów zaproszonych do współpracy w projekcie.


Prof. dr hab. Jan Fazlagić przedstawił nowoczesne trendy w nauczaniu oraz wyzwania w odniesieniu do szkoły XXI wieku. Aleksander Pawlicki mówił o motywacji wspomagającego i wspomaganych, a Jarosław Kordziński zadał ważne pytanie – Jak badać potrzeby rozwojowe szkoły? Pani Agnieszka Kopeć – Fila towarzyszyła uczestniczkom Grupy 2 w Radomiu z cyklem wykładów „ Kompetencje kluczowe uczniów – czym są i jak je kształtować?”.

Podsumowaniem szkoleń w projekcie mogą być wybrane opinie wyrażone przez uczestników w ankietach ewaluacyjnych.


„Podczas szkolenia otrzymałam wszystkie najpotrzebniejsze informacje dotyczące wspomagania, zdobyłam praktyczne umiejętności przydatne podczas pracy z gronem pedagogicznym”.


„Zdobyta wiedza uporządkowała i poszerzyła moją dotychczasową wiedzę na temat wspomagania. Szkolenie dostarczyło mi praktycznych wskazówek oraz narzędzi do rozpoczęcia procesu wspomagania”.


„Dowiedziałam się, że rolą osoby wspomagającej jest tak naprawdę towarzyszenie szkole w procesie zmiany, wspieranie jej. Natomiast to, z czym szkoła ma problem i jak chce nad nim pracować ma wyjść od samych nauczycieli. Identyfikując się z postawioną przez siebie samych "diagnozą" i zaproponowanym sposobem pracy nad jej wynikiem nauczyciele bardziej angażują się w proces zmiany”.


„Przed szkoleniem na temat wspomagania nie wiedziałam nic. Po szkoleniu mogę stwierdzić, że rozumiem ideę wspomagania i wiem jak powinien być przeprowadzony proces wspomagania”.


W procesowym wspomaganiu przedszkoli/szkół/placówek uczestników projektu będą wspierać doradcy MSCDN. W rozwiązywaniu pojawiających się trudności pomogą sieci współpracy i samokształcenia tworzone na potrzeby projektu MARKPIW na platformie ORE.

 

MARK PIW III zjazd  1.JPG MARK PIW III zjazd  10.JPG MARK PIW III zjazd  2.JPG

MARK PIW III zjazd  3.JPG MARK PIW III zjazd  4.JPG MARK PIW III zjazd  5.JPG

MARK PIW III zjazd  6.JPG MARK PIW III zjazd  7.JPG MARK PIW III zjazd  8.JPG

MARK PIW III zjazd  9.JPG