MSCDN oraz OEIiZK zapraszają dyrektorów i nauczycieli różnych przedmiotów i typów szkół, przedstawicieli organów prowadzących szkoły oraz przedstawicieli administracji lokalnej z terenu Mazowsza na konferencję online Wsparcie szkół w Projekcie „Lekcja: Enter” organizowaną w ramach realizacji grantu TIK TO MY.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych świadomym planowaniem, rozwojem lub zmianą kariery zawodowej do udziału w bezpłatnym webinarium on-line pt. “IKIGAI – japońska metoda na szczęśliwe życie zawodowe”, które odbędzie się dn. 16.10.2020 r. o godz. 14.00
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w roku szkolnym 2021/2022 startuje druga edycja Radomskiej Akademii Dyrektora.
Tym razem uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy.
Grupę, która po raz pierwszy bierze udział w akademii i tych, którzy kontynuują udział w naszym przedsięwzięciu.
Projekt skierowany jest do wszystkich zainteresowanych z terenu subregionu radomskiego (powiaty białobrzeski, grójecki, kozienicki, zwoleński, lipski, szydłowiecki, przysuski, radomski i miasto Radom).
Koszt:
a) udział w RAD: 500 zł od uczestnika (niezależnie od grupy)
b) udział w RAD + wyjazd studyjny: 1000zł od uczestnika
Liczba miejsc jest jak zawsze ograniczona. Decyduje formularz rekrutacyjny i kolejność zgłoszeń.
Link do zapisu: ZAPISZ SIĘ TUTAJ
W przypadku pytań prosimy o kontakt z:
Cezary Ziembicki - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Łukasz Molenda - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czym jest Radomska Akademia Dyrektora?
Radomska Akademia Dyrektora to wieloletni kurs doskonalący tworzony we współpracy z Wydziałem Edukacji Urzędu Miejskiego w Radomiu mający na celu:
- podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli, wicedyrektorów i dyrektorów szkół i placówek oświatowych w zakresie współpracy i kierowania szkołą/placówką oświatową
- wzajemną wymianę doświadczeń oraz prezentację dobrych praktyk
- przygotowanie kandydatów do pełnienia funkcji kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych.
O jakich sprawach będziemy mówić na Akademii?
Poziom A (nauczyciele, wicedyrektorzy, dyrektorzy na początku kadencji, którzy nie uczestniczyli w akademii)
1. Przygotowanie i efektywne wdrażanie zmiany w pracy szkoły.
2. Savoir vivre i zachowanie profesjonalnego nauczyciela i dyrektora.
3. Decyzje dyrektora szkoły.
4. Sztuka komunikacji i budowanie zespołu.
5. IT w pracy nauczyciela i zarządzania szkołą.
6. Lider, coach, przywódca – współczesne role nauczyciela i dyrektora szkoły.
Poziom B ( dyrektorzy i wicedyrektorzy, absolwenci poprzednich edycji)
1. Rozwiązywanie złożonych problemów;
2. Prawo oświatowe w praktyce szkolnej;
3. Wykorzystanie technologii IT, monitorowanie i kontrola;
4. Rozwój osobisty i zawodowy dyrektora i pracowników szkoły/placówki oświatowej;
5. Innowacje i eksperymenty w szkole – wizyta studyjna;
6. Zewnętrzne źródła finansowania działalności szkół/placówek oświatowych.
Treści kształcenia:
Poziom A
Moduł 1. Przygotowanie i efektywne wdrażanie zmiany w pracy szkoły:
- Czym jest zmiana w pracy szkoły?
- Samodzielne i zespołowe tworzenie zmiany w pracy szkoły;
- Wdrażanie zmiany w pracy szkoły i jej rola w funkcjonowaniu szkoły.
Moduł 2. Savoir vivre i zachowanie profesjonalnego nauczyciela i dyrektora:
- Jak cię widzą, tak cię piszą – co ma wspólnego popularne powiedzenie z pracą nauczyciela i dyrektora;
- Jak się ubrać? Jak zachować? Co mówić? w różnych zawodowych sytuacjach;
- Profesjonalizm na co dzień, czyli kiedy można „wrzucić na luz”.
Moduł 3. Decyzje dyrektora szkoły:
- Decyzje administracyjne i porządkowe dyrektora szkoły;
- Co jest potrzebne do podjęcia decyzji?
- Decyzje w sytuacjach kryzysowych i nagłych.
Moduł 4. Sztuka komunikacji i budowanie zespołu:
- Komunikacja werbalna i niewerbalna;
- Jak się komunikować by rozumieć się wzajemnie?
- Budowanie zespołu a kultura organizacyjna szkoły.
Moduł 5. IT w pracy nauczyciela i zarządzaniu szkołą:
- Technologie IT dedykowane dla edukacji;
- Sposoby wykorzystania technologii IT w nauczaniu zdalnym i zarządzaniu szkołą;
- Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne;
- Rozwój IT a przyszłość szkoły.
Moduł 6. Lider, coach, przywódca – współczesne role nauczyciela i dyrektora szkoły:
- Tradycyjny wizerunek nauczyciela i dyrektora szkoły;
- Role nauczyciela i dyrektora we współczesnej szkole;
- Jakich ról od nauczyciela i dyrektora będzie wymagała zmieniająca się szkoła?
Poziom B
Moduł 1. Rozwiazywanie złożonych problemów w szkole /placówce oświatowej:
- Nowe wyzwania w pracy szkoły/placówki oświatowej - podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa;
- Rozumowanie, rozwiązywanie problemów, ideacja;
- Wykrywanie i identyfikacja problemów;
- Analiza systemowa i ewaluacja.
Moduł 2. Prawo oświatowe w praktyce szkolnej:
- Polityka kadrowa dyrektora szkoły/placówki oświatowej;
- Zmiany w ustawie – Karta Nauczyciela i aktach wykonawczych;
- Zmiany w ustawie – Prawo oświatowe i aktach wykonawczych;
- Ocena pracy nauczyciela i dyrektora szkoły;
- Statut szkoły/placówki oświatowej.
Moduł 3. Wykorzystanie technologii, monitorowanie i kontrola:
- nauczanie zdalne, dobór i wykorzystanie programów i aplikacji do zaistniałych potrzeb;
- monitorowanie i kontrola z wykorzystaniem TI;
- dobór i budowa infrastruktury teleinformatycznej;
- ochrona danych osobowych;
- roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne;
- bezpieczeństwo w sieci szkolnej i Internecie .
Moduł 4. Rozwój osobisty i zawodowy dyrektora i pracowników szkoły/placówki oświatowej:
- Sztuka zarządzania oświatą, wybrane problemy przywództwa;
- Myślenie analityczne, krytyczne, innowacyjne i analiza;
- Odporność na stres i elastyczność;
- Ewaluacja pracy własnej;
- Awans zawodowy dyrektora szkoły/placówki oświatowej.
Moduł 5. Innowacje i eksperymenty w szkole – wizyta studyjna:
- Wykorzystywanie w pracy i rozwoju szkół wyników badań zewnętrznych;
- Innowacje i eksperymenty pedagogiczne;
- Innowacje i eksperymenty organizacyjne;
- Kierowanie zmianą.
Moduł 6. Finanse w szkole. Zewnętrzne źródła finansowania w działalności oświaty.
- Dysponowanie środkami publicznymi;
- Odpowiedzialność finansowa dyrektora szkoły/placówki oświatowej;
- Kontrola zarządcza w szkole/placówce oświatowej;
- Zamówienia publiczne;
- Pozyskiwanie środków na projekty edukacyjne z funduszy UE.
Od 1 do 14 lipca 2020 r. potrwa nabór formularzy konkursowych w konkursie „Opiekun Stypendysty Roku 2019/2020” w ramach projektów: „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych- najlepsza inwestycja w człowieka” oraz „Mazowsze- stypendia dla uczniów szkół zawodowych”.
L.p. |
Imię i nazwisko |
Przedmiot |
Dane kontaktowe |
Dyżury | ||
1. |
Ciechanowska Małgorzata |
Wychowanie przedszkolne |
PSP w Kowalkowie |
Punkt Konsultacyjny piątek Szkoła: środa |
||
2. |
Cieślik Leokadia |
Język polski |
PSP nr 4 |
Szkoła: czwartek |
||
3. |
Figura Arkadiusz |
Wychowanie fizyczne |
PSP, |
Szkoła: środa |
||
4. |
Habera Hanna |
Geografia, przyroda |
PSP w Klwatce Królewskiej |
Szkoła: wtorek środa |
||
5. |
Janowska Anna |
Biologia, przyroda |
PSP nr 4, |
Szkoła: czwartek |
||
6. |
Alicja Kajdan |
Edukacja wczesnoszkolna |
PSP w Baryczy, |
Punkt konsultacyjny: piątek Szkoła: poniedziałek |
||
7. | Tomczyk Zbigniew | Historia |
PSP |
Szkoła: Piątek |
||
8. |
Pytoń-Grabda Aneta |
Wychowanie przedszkolne, |
PSP w Mirowie, |
Szkoła: Wtorek Środa |
||
9. |
Różycka Anna |
Plastyka, pedagog |
PSP w Wierzbicy, |
Szkoła: Wtorek |
||
10. |
Strzelecka Jolanta |
Wychowanie przedszkolne |
Przedszkole Samorządowe „Pod Sosnową Szyszką”, ul. Krasickiego 4, |
Przedszkole: Środa 09.00-10.00 |
||
11. |
Śmietanka Krzysztof |
Język polski |
PSP w Baryczy, |
Punkt konsultacyjny: piątek Szkoła: czwartek |
||
12. |
Bilska-Sulima Jolanta |
Język niemiecki |
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 |
Punkt konsultacyjny: piątek 8.00-11.30 Szkoła: wtorek 13.10 - 14.10 |
||
13. |
Byzdra Andrzej |
Pedagog szkolny |
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6 |
Punkt konsultacyjny: wtorek środa piątek Szkoła: poniedziałek |
||
14. |
Maciejewska-Pawłowska Aneta |
Język angielski |
Zespół Szkół Spożywczych i Hotelarskich |
|||
15. |
Kobylińska Katarzyna |
Matematyka |
PSP nr 14 Integracyjna |
|||
16. |
Kubik Jolanta Maria |
Fizyka |
Zespół Szkół im. Korpusu Ochrony Pogranicza, 26-500 Szydłowiec |
|||
17. |
Bialik Piotr |
Informatyka |
PSP nr 1, 26-500 Szydłowiec |
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu uprzejmie informuje, że trwa rekrutacja na kursy kwalifikacyjne w roku szkolnym 2020/2021.
1. Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą -
Serdecznie zapraszamy.
Zapisy na formularzach elektronicznych powyżej, lub na kartach zgłoszeń, przyjmujemy do odwołania. Zajęcia odbywają się w naszej siedzibie w Radomiu,ul. Kościuszki 5a.
Tytuł szkolenia: Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki oświatowej.
Rodzaj formy: warsztaty metodyczne.
Liczba godzin: 20 – 5 spotkań po 4 godziny.
Adresaci szkolenia: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowych.
Cele ogólne: podniesienie kompetencji zawodowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych w zakresie nadzoru nad szkołą/placówką oświatową, wzajemna wymiana doświadczeń oraz prezentacja dobrych praktyk.
Tytuły modułów:
1. Szkolny plan nadzoru pedagogicznego.
2. Ewaluacja wewnętrzna w szkole/placówce oświatowej.
3. Kontrola i monitoring działalności dydaktyczne, wychowawczej i opiekuńczej szkoły/placówki oświatowej.
4. Wspomaganie nauczycieli szkoły/placówki oświatowej w realizacji ich zadań.
5. Analiza dokumentacji przebiegu nauczania i prowadzenie obserwacji pracy nauczycieli.
Zapisy na szkolenie: on-line na stronie internetowej naszego ośrodka: www.radom.mscdn.pl
Tytuł szkolenia: Forum dyrektorów – szkoła wobec wymagań państwa.
Rodzaj formy: warsztaty metodyczne.
Adresaci szkolenia: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowych.
Cele ogólne: podniesienie kompetencji zawodowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych w zakresie zarządzania oświatą, wzajemna wymiana doświadczeń oraz prezentacja dobrych praktyk.
Tytuły modułów:
1. Organizacja procesu edukacyjnego.
2. Realizacja podstawy programowej.
3. Aktywność uczniów.
4. Postawy i normy społeczne w szkole/placówce oświatowej.
5. Wspomaganie rozwoju uczniów.
6. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
7. Organizacja procesów edukacyjnych z uwzględnieniem wniosków z analizy wyników egzaminów i innych badań wewnętrznych i zewnętrznych.
8. Zarządzanie szkołą/placówką oświatową.
Szkolenie składa się z cyklu 6 spotkań po 4 godziny w roku szkolnym. Pierwszy moduł do realizacji wybiera prowadzący, następne moduły do realizacji są uzgadniane z uczestnikami szkolenia – chodzi o bieżące reagowanie na potrzeby uczestników szkolenia i zmiany zachodzące w oświacie. Można wybrać do realizacji 6 różnych modułów lub poświęcić na jeden wybrany moduł dwa lub więcej spotkań. W przypadku dużego zainteresowania szkoleniem można też zwiększyć liczbę spotkań, wydłużając czas szkolenia o kolejne spotkania 4-godzinne.
Zapisy na szkolenie: on-line na stronie internetowej naszego ośrodka: www.radom.mscdn.pl
Tytuł szkolenia: Akademia Dyrektora.
Rodzaj formy: seminarium.
Adresaci szkolenia: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowych.
Cele ogólne: podniesienie kompetencji zawodowych dyrektorów szkół i placówek oświatowych w zakresie kierowania szkołą/placówką oświatową, wzajemna wymiana doświadczeń oraz prezentacja dobrych praktyk.
Tytuły modułów:
1. Rozwój osobisty i zawodowy dyrektora szkoły/placówki oświatowej.
2. Prawo oświatowe w praktyce szkolnej.
3. Rozwój organizacyjny szkoły/placówki oświatowej.
4. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki oświatowej.
5. Finanse w szkole/placówce oświatowej.
6. Współpraca z rodzicami i środowiskiem szkoły.
Szkolenie składa się z cyklu 6 spotkań po 4 godziny w roku szkolnym. Moduły do realizacji wybiera kierownik szkolenia. Można wybrać do realizacji 6 różnych modułów lub poświęcić na jeden wybrany moduł dwa lub więcej spotkań - chodzi o bieżące reagowanie na potrzeby uczestników szkolenia i zmiany zachodzące w oświacie. W przypadku dużego zainteresowania szkoleniem można też zwiększyć liczbę spotkań, wydłużając czas szkolenia o kolejne spotkania 4-godzinne.
Zapisy na szkolenie: on-line na stronie internetowej naszego ośrodka: www.radom.mscdn.pl
W imieniu Marszałka Województwa Mazowieckiego Pana Adama Struzika zapraszamy dyrektorów wszystkich poziomów szkół, nauczycieli różnych przedmiotów, pracowników instytucji oświatowych i kulturalnych województwa mazowieckiego oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego na konferencję LEKCJE O MAZOWSZU-W DRODZE DO NIEPODLEGŁOŚCI
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu zaprasza dzieci i młodzież ze szkół podstawowych do udziału w zajęciach, w ramach projektu:
„Uniwersytet dzieciom”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju,
Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym,
organizowanego przez Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego
w Radomiu (zwanym dalej UTH Rad.) przy współudziale Urzędu Miejskiego w Radomiu
i Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Wydział w Radomiu.
Adresatami projektu są dzieci i młodzież szkół podstawowych. Zajęcia będą prowadzone
w następujących grupach: klasy I-III, IV-VI, VII-VIII.
Projekt obejmuje realizację cyklu wykładów i warsztatów z tematyki: prawo, matematyka, informatyka, sztuka, chemia, fizyka i pedagogika.
Zajęcia będą prowadzone w następujących blokach tematycznych:
- Kształtowanie świadomości i wiedzy prawnej
- Warsztaty z zakresu grafiki i projektowania (tylko dla klas IV-VI, VII-VIII)
- Warsztaty z zakresu Architektury i Wzornictwa (tylko dla klas I-III, VII-VIII)
- Warsztaty z zakresu mediów cyfrowych i struktur przestrzennych (tylko dla klas I-III, IV-VI)
- Ciekawostki ze świata chemii
- Transport przyjazny dzieciom i turystyce
- Edukacyjna układanka (zajęcia z pedagogiki)
- Matematyka dla dzieci
- Warsztaty informatyczne dla dzieci
- Fizyka nie taka trudna
Dzieci uczestniczące w pozaszkolnych zajęciach edukacyjnych, zorganizowanych
w pomieszczeniach UTH Rad. będą mogły wysłuchać wykładów, podyskutować z naukowcami,
a także samodzielnie poeksperymentować.
Rekrutacja będzie przeprowadzona na podstawie zebranej liczby punktów wg poniższych kryteriów:
- dla wszystkich klas - szkolne i pozaszkolne osiągnięcia kandydatów w konkursach przedmiotowych, tematycznych i sportowych (na szczeblu gminy lub powiatu 1 pkt, województwa 2 pkt, na etapie ogólnopolskim lub zagranicznym 3 pkt),
- dla klas I-III - umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach (1 punkt słabe radzenie,
2 punkty dobre radzenie, 3 punkty bardzo dobre radzenie) - dla klas IV-VI - średnia ocen (do 4,24 – 0 pkt, od 4,25 do 4,74 – 1 pkt, od 4,75 – 2 pkt),
- dla wszystkich klas - miejsce zamieszkania poza terenem miejskim – 1 pkt.
Suma uzyskanych punktów decyduje o pozycji na liście rankingowej.
Rekrutacja będzie odbywała się w formie naboru otwartego. Formularz zgłoszeniowy będzie zamieszczony na stronie internetowej wnioskodawcy www.t205.uniwersytetradom.pl
Formularz zgłoszeniowy należy złożyć w Biurze Projektu: ul. Malczewskiego 29 pokój 125, 26-600 Radom, bądź podpisany skan formularza na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Biuro Projektu czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9-14.
Adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 48 361 7081
Rekrutacja trwa od 18 lutego 2019 roku do 1 marca 2019 roku do godziny 12.00
Ogłoszenie wyników – 4 marca 2019 roku
Rodzice/opiekunowie prawni będą poinformowani o zakwalifikowaniu dziecka do zajęć w ramach projektu.
Warunki uczestnictwa
Rodzice/opiekunowie prawni będą zobowiązani do wyrażenia zgody na uczestnictwo dziecka w zajęciach oraz zobowiązani do przyprowadzenia dziecka na około 20 minut przed i do odebrania dziecka po zakończonych zajęciach.
W związku z występującymi od wczoraj problemami technicznymi z zapisami na szkolenia, zainteresowane osoby prosimy wysyłać wypełnione karty zgłoszeń na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Przepraszamy za niedogodności, pracujemy nad rozwiązaniem problemu.
Konferencja "Pracodawcy kluczowymi partnerami szkoły - potrzeby pracodawców a kształcenie branżowe" odbędzie się 20 lutego 2019 r. o godz 10.00 w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu, ul. Kopernika 1. Organizatorem spotkania jest Zespół Szkół Zawodowych im. mjra D. Dobrzańskiego "Hubala" i Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu.
Samorząd Województwa Mazowieckiego ogłasza trzecią edycję konkursu „Lekcje o Mazowszu”. Przedsięwzięcie adresowane jest do nauczycieli różnych przedmiotów ze wszystkich typów szkół, a także innych osób związanych z mazowiecką oświatą i kulturą.
Przedstawiamy Państwu scenariusz zajęć, podczas których młodzież spotka się z osobami zaangażowanymi społecznie i działającymi lokalnie. Spotkanie to stanie się znakomitą okazją do poruszenia tematu współczesnego bohaterstwa, aktywności społecznej i potrzeby zaangażowania obywatelskiego. Punktem wyjścia do rozmowy będzie pytanie o to, czy we współczesnym świecie trudno jest pomagać i robić coś dla innych.