Polecane metody rozwiązywania problemów
DYSKUSJA DYDAKTYCZNA - Podczas zajęć „Muzyka i przyroda” dyskusja została wykorzystana jako sposób podsumowania wkładu pracy każdego z uczniów, którzy redagowali w grupach opis koguta. „Bezpieczna zima” była lekcją edukacji polonistcznej, na której przy pomocy stawianych przez uczniów pytań analitycznych zostały sformułowane hipotezy odnoszące się do tematu. | |
DRAMA - Podczas lekcji z edukacji społecznej w klasie III „Czy można odmienić los człowieka?” wystąpiła metoda dramy. Metoda dramy pojawiła się także na lekcji z edukacji polonistycznej w klasie III pt. „Chrońmy się przed zimą”. W ten sposób uczniowie rekonstruowali swój tok myślenia i postawy, które towarzszyły im w czasie rozwiązywania problemów. | |
GRY DYDAKTYCZNE - Podczas zajęć z tematu „Wiosenna Łąka” z edukacji przyrodniczej, klasa I, metoda „gry dydaktycznej” wystąpiła w fazie wstępnej lekcji. Posłużyła jako punkt wyjścia do stworzenia sytuacji problemowej. | |
BURZA MÓZGÓW - Metoda ta wystąpiła w klasie III na lekcji edukacji społecznej „Czy można odmienić los człowieka?”. Została wykorzystana do formułowania hipotez - odpowiedzi na pytanie badawcze zawarte w temacie lekcji. Burza mózgów wystąpiła także w lekcji „Nad jeziorem” z edukacji przyrodniczej, przeprowadzonej w klasie III w trakcie przygotowywania przez uczniów planu pracy grupowej na etapie weryfikacji hipotez. | |
OPOWIADANIE - Metoda została wykorzystana na lekcji z edukacji przyrodniczej w klasie II. Tematem były „Wiosenne prace w ogrodzie” i na zajęciach edukacji polonistycznej pt „Majowe święta” w momencie, kiedy dzieci prezentowały wytworzone przez siebie produkty i eksponaty. | |
FILM - Metoda ta wystąpiła w klasie II na lekcji edukacji społecznej „Wanda Rutkiewicz – polska himalaistka i miłośniczka gór ”. Uczniowie oglądali film o życiu i osiągnięciach himalaistki Wandy Rutkiewicz oraz o najwyższych górach świata – Himalajach. W ten sposób poszukiwali informacji do zweryfikowania swoich hipotez. | |